پس از فست فودی ها، ساندویچی ها از پرطرفدارترین محل برای سرو غذاهای سریع هستند. ساندویچی ها برای ارائه خدمت به لوازمی احتیاج دارند. تجهیزات ساندویچی به سه دسته کلی تقسیم می شود: تجهیزات آماده سازی غذا، وسایل پخت و پز و نگهداری غذا . البته طبیعی است که مانند فست فودی ها یا رستوران های دیگر به تجهیزات و ملزومات نظافت، شستشوی وسایل و تجهیزات ذخیره سازی نیز نیاز است.

تجهیزات آماده سازی ساندویچ

تجهیزات آماده سازی ساندویچ به شما در آماده کردن سریع سفارشات کمک خواهند کرد. در واقع برای درست کردن ساندویچ ها نیز به فضای آماده سازی دارید. یخچال مواد اولیه ساندویچ (گوشت، پنیر، لبنیات، محصولات و غیره) و غذاهای آماده (ماهی تن، سالاد مرغ، تخم مرغ، گوشت خرد شده، پنیر و غیره) احتیاج دارید. هم چنین اگر قصد خرید مواد منجمد را دارید، یک فریزر را در لیست خود قرار دهید. میز آماده سازی و سینک ظرفشویی که جز جدا نشدنی هر آشپزخانه هستند.

تجهیزات پخت و پز ساندویچی

تجهیزات پخت و پز از مهم ترین وسایل هر ساندویچی هستند. بسته به حجم کارتان باید اجاق گاز، سرخ کن، هود و پرس ساندویچ تهیه کنید.

تجهیزات نگهداری غذا

تجهیزات نگهداری غذا در ساندویچی ها به شما کمک می کنند دما و شکل ظاهری غذا را با کیفیت بالا حفظ کنید. از دیگر لوازم نگهداری غذا می توان به پیشخوان غذا، یخ ساز نوشابه، یخچال درب شیشه ای (یا یخچال زیر میز برای نوشیدنی های کنسرو شده، دسرها، ماست، سالاد ماکارونی و موارد دیگر) اشاره کرد.

تجهیزات ظرفشویی و تمیز کردن

تجهیزات ظرفشویی و تمیز کردن از بدیهی ترین لوازم هر فست فودی هستند. سینک ظرفشویی، لوازم تمیز کردن و مواد شیمیایی از جمله جارو، پاک کننده، سطل، مواد شوینده، پاک کننده های اسپری، محلول ضد عفونی کننده، حوله ها و غیره از این دست لوازم هستند.

تجهیزات مبلمان هم از اجزای ساندوچی هاست. هر چند که اکثر مشتریان غذای خود را می برند اما برای کسانی که می خواهند در همان جا ساندویچ شان را میل کنند، باید فکری برای تجهیزات و صندلی بکنید.

در کنار رستوران های ساندویچی که با تهیه و فروش انواع ساندویچ بسیارمورد استقبال همه اقشار جامعه هستند، فست فودی ها نیز جایگاه خوبی در میان مردم دارند و ترجیح می دهند در خارج از خانه به جای خوردن غذاهای برنجی، ار فست فودی ها کمک بگیرند. راه اندازی فست فودی همانند رستوران های دیگر به تجهیزات مختص تهیه فست فود احتیاج دارند.

تجهیزات مورد نیاز فست فود

وقتی فکر افتتاح فست فودی به سرتان می زند، لوازم مورد نیاز راه اندازی فست فود اولین چیزی است که باید برای آن جست و جو کنید. در کنار اجاره فضای فست فودی، کسب مجوزها و هزینه های بازاریابی، لیست تجهیزات فست فود یکی از اصلی ترین موارد برای راه اندازی فست فود است. تجهیزات مورد نیاز فست فودی بستگی به این دارد که چه نوع غذایی را سرو می کنید و چه نوع خدماتی را اجرا می کنید.

لیست وسایل فست فود

در اینجا به مهم ترین لوازم برای فست فودی می پردازیم اما شاید فست فودی شما به لوازم بیشتری احتیاج داشته باشد که می توانید با مشورت با مشاوران ما در مجموعه فست فود شاپ از راهنمایی های آن ها استفاده کنید.

فر پیتزا

همانطور که از نامش پیداست از این نوع اجاق ها برای تهیه پیتزا استفاده می شود. به دلیل دمای بالای آن، استفاده از آن فقط به تهیه پیتزا محدود نمی شود. با یک اجاق گاز پیتزا می توانید از انواع دسرها گرفته تا پخت گوشت ها نیز از آن استفاده کنید. فر پیتزا از وسایل اصلی موجود در آشپزخانه شما است. نوع فر مورد نیاز شما تا حد زیادی به تعداد مشتریان در روز و نوع غذاهایی که سرو خواهید کرد بستگی خواهد داشت. هم چنین خرید فر پیتزا برای فست فودی به اندازه فضای کاری شما نیز بستگی دارد.

تهویه

خرید تهویه برای فست فودی ها از امور ضروری است. در نبود تهویه مناسب، محیطی ناخوشایند و شلوغ برای کار به وجود می آید. یک سیستم تهویه کنترل جریان هوا و کنترل دما را در کل فست فودی شما انجام می دهد و به حفظ محیطی دلپذیر، تمیز و سالم برای کارکنان شما کمک می کند.

غذاسازها

غذاساز یک وسیله برای آشپزخانه فست فودی هاست که می تواند برای خرد کردن، برش دادن، خرد کردن، آسیاب کردن و پوره کردن انواع مختلف غذا استفاده شود.

برش دهنده یا اسلایسر

همانطور که از نام آن مشخص است، برش دهنده ها ابزاری عالی برای برش دادن چیزهایی مانند گوشت و پنیرها هستند. اگرچه این مورد برای هر فست فودی لازم نیست و به نوع غذایی که می خواهید ارائه دهید بستگی دارد.

پیشخوان های آماده سازی غذا

پیشخوان ها و سطح برش برای فست فودی شما ضروری است. پرسنل شما دائماً از آن برای انواع مختلف کارهای آماده سازی استفاده می کنند، بنابراین شما به چیزی نیاز دارید که همه کاره باشد و بتواند مدت زمان طولانی از ان استفاده کنید.

فریزر و یخچال

برای تازه نگه داشتن غذای خود برای بیشترین زمان ممکن (و جلوگیری از هرگونه خطر نقض دستورات بهداشت و ایمنی مواد غذایی) باید برای فریزرها و یخچال های با کیفیت هزینه کنید.

قفسه های ذخیره سازی و قفسه بندی

هر آشپزخانه نیاز به قفسه بندی و ذخیره سازی مناسب برای غذای خشک، ظروف و تجهیزات دارد. قفسه های ذخیره سازی باید شیک و با دوام باشد. این قفسه های ذخیره سازی چیزی نیست که هر وقت بخواهید آن را تغییر دهید یا جایگزین کنید. بنابراین انتخاب بهترین قفسه باید در اولویت باشد.

سینک ظرفشویی

هر آشپزخانه ای برای امورات شستن ظروف، دست و تهیه غذا به سینک های ظرف شویی مناسب احتیاج دارند.

خرید لوازم فست فود

برای راه اندازی یک فست فودی به حداقل لوازمی که در بالا گفته شد احتیاج داریم. خرید لوازم فست فودی اولین قدم در راه اندازی رستوران فست فودی نیست اما مهم ترین قدم می تواند باشد. به هیچ وجه برای خرید لوازم فست فود عجله نکنید. ابتدا با متخصصان حوزه راه اندازی فست فود صحبت کنید و با توجه به تنوع غذایی، تعداد غذایی که می خواهید تهیه کنید و میزان فضای آشپزخانه وسالن فست فودی برای خرید تجهیزات فست فود اقدام کنید.

شاید برای تان جالب باشد که بدانید تجهیزات فست فود در فروش بیشتر شما موثر هستند. برای پی بردن به این موضوع با ما همراه باشید.

تاثیر لوازم فست فود در فروش بیشتر

از تاثیرات لوازم فست فود در فروش بیشتر می توان از این نقطه آغاز کرد که چرا مردم از بین رستوران های مختلف فست فودی را ترجیح می دهند؟ مهم ترین علت آن تهیه و سرو غذای سریع است. بنابراین شما باید تجهیزاتی داشته باشید که بتوانید در حداقل زمان سفارشات مشتریان را تحویل دهید و بین مشتریان خود به سرعت بالا در ارائه سفارشات مشهور شوید. در نتیجه این عمل فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

تجهیزات فست فود متنوع هم یکی از فاکتورهایی است که در فروش بیشتر موثر خواهد بود. هر چه غذاهای متنوعی تولید کنید، مشتریان با سلیقه های متنوعی را به خود جذب می کنید. در نتیجه فروش بیشتری دارید.

خرید تجهیزات با کیفیت هم از دیگر عوامل فروش بیشتر است. برای یک فست فودی تعطیلات معنایی ندارد و اگر در یکی از روزهای هفته وسایل فست فودی خراب شود کارتان لنگ می ماند. بنابراین خرید تجهیزات مناسب و با کیفیت بالا اهمیت بالایی دارد.

از تاثیر لوازم فست فود در کیفیت غذا نمی توان غافل ماند. تجهیزات فست فود به طور مستقیم روی کیفیت غذای شما تاثیر دارد. قطعا غذاهایی با کیفیت پایین نمی توانند مشتریان زیادی را به خود جذب کنند و فروش کمتری دارند.

در نهایت متوجه شدیم که برای راه اندازی فست فودی یا ساندویچی، مهم ترین قدم خرید تجهیزات فست فودی از فروشگاه های معتبر است. برای راه اندازی فست فودی ابتدا حجم سفارشات را تعیین کنید سپس با مشورت با متخصصان ما در فست فود شاپ ، برای خرید لوازم فست فود اقدام کنید.