كاربرد ديوار سبز در كافي‌ شاپ : در دنياي امروز افراد براي گذرندان اوقات فراغت و حتي قرار هاي خود كافي شاپ ها را انتخاب مي نمايند. تعداد اين كافي شاپ ها در حال افزايش است كه باعث ايجاد رقابت در ميان آنها مي شود. و هر كدام سعي مي كند تا با راهكارهاي مختلف مشتري بيشتري را براي خود جذب كند. يكي از اين راهكارها استفاده از دكورهاي جذاب مانند ديوار سبز در طراحي داخلي كافي شاپ است كه مي تواند تاثير به سزايي در جذب مشتريان داشته باشد. در ادامه در مورد كاربرد ديوار سبز در كافي‌ شاپ و مزاياي آن بيشتر صحبت خواهيم كرد. با ما همراه باشيد.

طراحي كافي شاپ به چه چيزي بستگي دارد؟

طراحي كافي‌شاپ به نظر و سليقه كافه دار و همچنين مشتريان بالقوه آن بستگي دارد. براي جذب مشتري مي توانيد طراحي كافي شاپ را با در نظر گرفتن چيدمان و ساير نكات شروع كنيد. استفاده از ديوار سبز در طراحي كافي شاپ يكي از متدهاي مدرن امروزي مي‌باشد كه فضاي كافه را از ساير محيط ها متمايز مي‌كند. استفاده از رنگ‌هاي خاص در كنار ديوار سبز و همچنين نورپردازي ديوار سبز مي‌تواند در ايجاد طراحي منحصر به فرد كافه به شما كمك كند.

كاربرد ديوار سبز در كافي‌ شاپ

وقتي مشتريان وارد كافه مي‌شوند با ديدن فضاي سبز با يك منظره غير منتظره و دلپذير روبه‌رو مي‌شوند كه حس بودن در دل طبيعت را در يك منطقه شلوغ ايجاد مي‌كند. بعداز اينكه مشتريان سفارش خود را اعلام كردند مي‌توانند در كنار گياهان رنگارنگ كافه بنشينند و با ديدن رنگ سبز، زرد، قرمز و بافت و شكل گياه به آرامش برسند. اگرچه ديوار سبز براي طراحي داخلي كافه‌ها مورد استفاده قرارگرفته اما همانند يك اثر هنري است كه بر روي ديوار نصب‌شده است. و مشتريان با ديدن آن لذت مي برند.

مزيت هاي كاربرد ديوار سبز در كافي شاپ

ديوار سبز علاوه بر زيبايي و جذابيت مي تواند مزيت هاي زياد ديگري نيز داشته باشد. كه در ادامه به توضيح آنها خواهيم پرداخت.

۱- ايجاد تهويه مناسب و خنك كردن هوا

ديوار سبز در كافي شاپ موجب ايجاد تهويه مناسب و خنك كردن هوا مي شود كه مي تواند تجربه دلپذيري را براي مشتريان شما رقم بزند.

۲- به عنوان يك عايق دما و صوت

ديوار سبز در كافي شاپ مي تواند به عنوان يك عايق دما و صوت استفاده شود. بدين ترتيب كه لازم نيست در زمستان نگران گرما و در تابستان نگران سرما باشيد و در مصرف انرژي مي توانيد صرفه جويي كنيد.

۳-امكان تبديل ديوار سبز به يك اثر هنري جذاب در كافي شاپ

اگر كمي حس خلاقيت داشته باشيد مي توانيد ديوارهاي سبز را با خلاقيت خود به يك اثر هنري جذاب و منحصر به فرد تبديل كنيد. اين ايده بيش از همه براي كافي شاپ هايي مناسب است كه ميزبان هنرمندان هستند.

چه گياهاني براي ديوار سبز در كافي شاپ مناسب است؟

با توجه به اينكه محيط كافه‌ها اغلب نيمه ‌تاريك است بنابراين دقت كنيد و گياهاني را براي ديوار سبز انتخاب كنيد كه بتواند با نور اندك رشد كند. براي ايده خلاقانه‌تر مي‌توانيد از گلدان‌هاي آويزان استفاده كنيد و با استفاده از وسايل و ابزاري ساده گلدان‌هايي را ايجاد نماييد كه از سقف تا نزديك ميز آويزان شده‌اند. گياهان انتخابي شما بايد با مكاني كه قرار است ديوار سبز در آن به كار گرفته شود سازگار باشند، اين سازگاري بايد از جهت نور و دما مورد بررسي قرار گيرد. مي توانيد از گياهان بومي استفاده كنيد تا دچار مشكلات نشويد.

انواع ديوار سبز كه در كافي شاپ مي توان به كار برد؟

ديوار سبز مستقيم :

در اين نوع ديوار سبز بدون واسطه بر روي ديوار قرار مي گيرد و گياهان بر روي روي سطح حركت مي كنند. در اين نوع ريشه گياهان رونده يا پيچ در زمين قرار دارد و شروع به بالا رفتن مي كنند. از معايب اين روش كه مي تواند به مصالح شما آسيب وارد كند و خيلي ها از اين روش استفاده نمي كنند. همچنين معمولا هزينه نگهداري اين نوع ديوار سبز بالا مي باشد.

ديوار سبز دو پوسته (پوسته سبز) :

اين نوع ديوار سبز با استفاده از يك سازه نگهدارنده به ديوار متصل مي‌شود، انواع روش هاي آن عبارت است از:

  1. داربست هاي مدولار
  2. شبكه هاي سيمي
  3. سيستم‌ هاي كابلي
  4. سيستم ديوار سبز با استفاده از نمد پليمري
  5. سيستم ديوار سبز هيدروپونيك

طراحي ديوار سبز در كافي شاپ با سبز نما

ما متخصصان باغباني عمودي هستيم. اين باغ‌ها كه در اصطلاح معماري به آن‌ها باغ عمودي يا ديوار سبز گفته مي‌شود در اطراف و اكناف مجتمع‌هاي مسكوني و تجاري بزرگ كاشته مي‌شوند و نمايي متفاوت و جذاب به آسمانخراش‌ها مي‌دهند. اين سيستم رشد، گياهان را بدون نياز به سرمايه گذاري در آب و نگهداري به طور منظم تشويق مي كند. ما عميقاً براي سؤالات شما ارزش قائليم و سعي مي كنيم به بهترين شكل ممكن به سؤالات شما پاسخ دهيم. جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه طراحي باغ عمودي با ما تماس بگيريد. مي توانيد براي مشاهده ي طرح هاي ديوار سبز به سايت شركت سبز نما www.sabznama.com نيز مراجعه كنيد.